vineri, 24 septembrie 2010

Cum să evităm angajarea persoanelor neoneste?


Potrivit sursei http://www.dcnews.ro/?p=12137, Robert Melli, director al departamntului de Risk Management Services la firma de consultanţă AAM Consulting, affirma într-o prezentare susţinută la Bucureşti aproximativ 30% din angajaţii corporaţiilor admit că au minţit atunci când au aplicat pentru anumite joburi, în timp ce 18% consideră că este necesar să exagereze în privinţa CV-ului. El recomandă ca încă din faza de recrutare să fie susţinute interviuri adecvate împreună cu investigator de fraude profesionist care să ajute la eliminarea candidaţilor cu profil potenţial de risc.
O altă modalitate ar consta în elaborarea unor anchete pe care să le completeze candidatul la angajare. Pe lângă întrebările tradiţionale obligatorii, în anchetă pot fi incluse şi întrebări la care candidatul poate să nu răspundă. Spre exemplu, la întrebarea despre aflarea în evidenţă la dispensarul narcologic cel care nu se află la evidenţă va înscrie răspunsul negativ, atunci când persoanele din cealaltă categorie se vor strădui să se abţină de la răspuns.
Desigur, o măsură eficientă de depistare a persoanelor neoneste este testarea la poligraf. Însă aplicarea acestui procedeu la momentul de faţă este destul de costisitoare şi majoritatea companiilor nu-şi pot permite acest lux.
Evident este rolul personalului din companie care se ocupă de selectarea candidaţilor, iar de profesionalismul acestora depinde în mare măsură viitorul organizaţiei. Din aceste considerente este binevenită motivarea acestora să-şi perfecţioneze continuu nivelul de cunoştinţe şi abilităţile practice în selectarea candidaţilor la angajare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu